May 25

Hoe ontwikkel je een effectieve hashtag strategie in 2020

1  comments

Hoe ontwikkel je een effectieve hashtag strategie in 2020

Beeld je is in dat jij vanaf vandaag klanten kunt krijgen waar je echt vrolijk van wordt.  Dat je advertentie kosten dalen en je impact groter wordt. Hoe tof zou dat zijn? Dit kun jij makkelijk bereiken door hashtags in 2020 slim in te zetten binnen je strategie.


Wist je dat in 2020 ondernemers nog steeds (te) weinig gebruik maken van hashtags? Of misschien gebruiken zij wel hashtags: maar de verkeerde! In dit artikel wil ik het hebben over de grootste fouten die ondernemers kunnen maken met hashtags. En hoe jij makkelijk leads kunt verzamelen door hashtags in 2020 slim in te zetten.

Hashtag strategie 2020

Hashtags zijn (zelfs in 2020) de makkelijkste manier om heel gericht je ideale klant te bereiken. Dit kan zowel push als pull zijn. En dat maken hashtags zo leuk! Door middel van hashtags krijg jij heel goed inzicht wat de vraag van de markt is (wat zijn de frustraties, doelen en dromen die je ideale volger heeft). Maar het maakt jou ook heel snel zichtbaar buiten je huidige netwerk (lees: je huidige volgers).


En hashtags zijn echt niet ingewikkeld, en je hebt ook geen 1000 volgers nodig om hashtags effectief in te zetten (gelukkig maar!). Zelfs als jij vanaf 0 begint kun jij geweldige dingen bereiken. En dit geldt voor:

  • Instagram
  • Facebook
  • maar ook voor TikTok


Maar wat is een hashtag eigenlijk? En welke rol speelt een hashtag in mijn strategie voor 2020? 


Een hashtag is een #woord of #eenkortezin die gebruikt wordt om een specifieke doelgroep te bereiken. Stel jij bent een boekhouder, en je ideale klant is een zpp-er. Dan kun jij bijvoorbeeld #btwaangift gebruiken. Je kunt binnen deze hashtag kijken of er ondernemers zijn die ergens tegenaan lopen (let's be real: we houden ervan om onze frustraties op social media te delen, toch?) maar je kunt hiermee ook een oplossing aanbieden voor deze frustraties.


Hoe beter jij je ideale klant kent, hoe makkelijker het zal zijn om deze klant te helpen: zelfs als hij of zij jou nog niet kent. Uiteindelijk wordt jij ingehuurd om iets op te lossen voor de klant. Om een frustratie weg te halen of de ander te helpen zijn of haar doelen of dromen te laten bereiken.


Dus als jij in 2020 hashtags slim inzet voor je strategie dan gaat er een wereld voor je open! 


Wil je echt impact maken met hashtags in 2020, dan heb je een sterke strategie nodig!

#een #veelgemaakte #fout #is #dat #ondernemers #hashtags #zo #gebruiken. Het ziet er niet alleen een beetje sullig uit, het zorgt er ook voor dat je enorm veel niet relevante hashtags gebruikt. Laten we weer de boekhouder en de btw aangifte gebruiken: zijn ideale doelgroep zal hoogstwaarschijnlijk niet kijken in #een #veelgemaakte #fout hashtags. Waarschijnlijk als een ondernemer bezig is met zijn btw aangifte en ergens tegenaan loopt of denkt 'hoe kan ik dit makkelijker en slimmer aanpakken' zal hij of zij eerder kijken in #btwaangifte, #belastingtips #aangifte2020 #boekhoudtips, etc. Op deze manier kun jij heel makkelijk effectief je hashtag strategie gaan inzetten in 2020, want je gebruikt vanaf vandaag alleen nog maar relevante hashtags!


Wist je dat sommige hashtags ook verboden zijn op Instagram? En als jij deze specifieke hashtags gebruikt in 2020, het desastreuse gevolgen heeft op je strategie? Waarom? Omdat als jij dergelijke hashtags gebruikt, je content 'op slot' gaat. Dit betekent dat je buiten je eigen netwerk niet meer zichtbaar bent! ZONDE! Want jij hebt wel enorm veel tijd energie en misschien wel geld in je content gestopt, en nu ziet men het niet!


En dit kunnen hele normale hashtags zijn, zoals #desk en #workflow! Kijk dus altijd eerst even of een hashtag verbannen is of niet. Je kunt het zien door even op de hashtag in Instagram te klikken. Staat er bovenaan 'recent post from #desk are currently hidden beacuse the cummity has reported some content that may not meet Instagram's community guidelines'. Dan weet je deze hashtag niet moet gebruiken!


Laatste tip: gebruik geen inactieve hashtags binnen je hashtag strategie in 2020

Klinkt gek toch, inactief? Maar als bijna niemand de hashtag gebruikt (of volgt) dan zul je ook minder impact maken. Op Linkedin kun je heel snel zien hoeveel mensen een bepaalde hashtag volgen. Dit geeft meteen een goede indicatie hoeveel impact je kunt maken. Zijn het er 6, dan heb jij de potentie om 6 mensen buiten je netwerk te bereiken. Niet zo effectief natuurlijk. Heeft een soortgelijke hashtag bijvoorbeeld 1000 volgers dan zal je impact meteen door het dat schieten! En dat willen wij! 🚀


Want ook in 2020 kun jij impact maken met je hashtag strategie! En over dit onderwerp kan ik nog uren doorpraten. En dat ga ik ook doen! Jij kunt je toegang claimen tot mijn hashtag masterclass. Binnen 5 dagen ontwikkel jij jouw hashtag. Hierdoor hoef je niet langer te HOPEN dat je viral gaat, maar WEET je dat je viral gaat! 🚀

Hashtag Masterclass

Hashtag Masterclass

Klik op deze link om je toegang te claimen >>>


Heb je nog vragen? Laat dan gerust een berichtje achter in de comments hieronder. 


Warme groet,

Bram


Loved this? Spread the word


  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
    Over Bram van Houtum

    Jij hebt de kracht om jouw merk en jouw content viral te laten gaan: zelfs als je geen social media expert bent. Benieuwd naar mijn verhaal? Klik hier.

    Gerelateerde artikelen

    social media

    Hoe schrijf je een Instagram biografie die makkelijk volgers converteert naar klanten?

    Je content doet het goed, en wij hebben stappen gemaakt om het [...]

    social media

    Hoe maak je in 5 stappen goede content in 2020

    In dit artikel ga ik je niet uitleggen hoe je de perfecte [...]

    social media

    3 Tips om meer klanten te krijgen via hashtags

    Heb je er een hekel aan om achter klanten te jagen en [...]

    social media

    Makkelijk meer Instagram volgers krijgen in 2020

    Je Instagram pagina heeft al een leuk aantal volgers, maar als het [...]

    Vul je naam & e-mail adres in en krijg een gratis 'Instagram Groei Checklist'

    >

    Gratis groei checklist

    Wil je snel meer resultaat met social media marketing?

    Download onze gratis snelgids!