03/07/2022

Leestijd:  minuten

Als je je afvraagt wat TikTok zo populair maakt, is het antwoord simpel: het is de beste manier om snelle video's te delen.


Heb je nog geen Tik Tok? Dan is dit het perfecte moment om mee te doen. De app heeft wereldwijd meer dan 1 miljard gebruikers, en er zijn talloze mogelijkheden om jouw merk in de #TikTok trend te krijgen.


Waarom is Tik Tok interessant voor bedrijven?

Post jij nog geen content op Tik Tok? Dan hoop ik dat ik je binnen een paar regels kan overtuigen om in ieder geval de app te downloaden.


Tik Tok is een video-sharing app waarmee je video's kunt opnemen en delen. Hoewel de app vooral werd gebruikt door kinderen en tieners, zijn bedrijven begonnen het te gebruiken om hun merken op de markt te brengen.


In mijn ogen is Tik Tok de makkelijkste manier om momenteel met video content viral te gaan, zonder dat het een grote investering vergt.


Ik heb veel bedrijven gezien die Tik Tok gebruiken om virale video's te maken en veel views en likes te krijgen, maar dat betekent niet dat jij het niet ook kunt doen!


Ontdek waarom Tik Tok voor jou als bedrijf interessant is ❤️

In dit artikel deel ik enkele van mijn favoriete Tik Tok content ideeën die bedrijven over de hele wereld, inclusief  ikzelf, gebruiken om succesvol te zijn. Je ziet meteen hoe je deze formats ook zelf kunt gebruiken om verkeer naar je website of social media-kanalen te leiden.


Introduceer jezelf of je team op Tik Tok

Vertel je lezers een beetje over jezelf. Deel een verhaal uit je persoonlijke leven. Deel de details van het kantoor. Deel een dag uit het leven van uw bedrijf. Deel succesverhalen. Maak kennis met het team. Misschien kun je iets delen overLiefdadigheidsorganisaties die je hebt gesteund. Wat is je "Why" - wat houdt u op de been? Wat zijn je overtuigingen en doelen als bedrijf?


Geef een kijkje achter de schermen met Tik Tok content

  • Verpakken van bestellingen
  • Ontwerpen van producten
  • etiketten en marketingmateriaal
  • Organiseren van voorraad
  • Het proces van het online presenteren van producten
  • Product "how-to"
  • Timelapse van het hele proces, begin tot eind
  • Wat inspireert je merk
  • Benodigdheden die je bedrijf gebruikt
  • Best verkopende producten of diensten
  • Productdisplays
  • Pronk met de kleine details van je product
  • Laat je werkruimte en de details zien, zoals artwork, interieur en meer
  • Kondig een verkoop aan
  • Kondig een wedstrijd aan
  • Deel hoe je het product of de dienst kunt gebruiken
  • Nieuwe voorraadupdates


Business ideeën die je kunt delen

  • Hoe je met uw bedrijf bent begonnen
  • Welke online tools je voor je bedrijf gebruikt
  • Obstakels die je als ondernemer hebt overwonnen
  • Dingen die je zou willen weten toen je begon, en hoe je daarvan hebt geleerd
  • Het proces van je groei in de loop van de maanden/jaren
  • Enkele tips die je kunt delen met collega ondernemers op Tik Tok
  • Advies over hoe andere bedrijven kunnen groeien op Tik Tok


Fouten die businesses nu op Tik Tok maken (en hoe je ze kunt voorkomen)


De grootste fout die je kunt maken met het maken van content op Tik Tok?
Dat is als jij je niet aanmeld op dit platform! Een van de belangrijkste dingen die een klein bedrijf moet doen, is lid worden van het platform. Zelfs als uw bedrijf niet groot is, moet je je toch aansluiten. Als je dat niet doet, zullen je concurrenten gemakkelijk hiervan kunnen profiteren omdat jij hier niet zichtbaar bent.


Het volgende wat je moet doen is inloggen en een aantal van de video's bekijken. Je zult veel video's vinden die je leuk vindt en je moet ze kunnen bekijken wanneer je maar wilt. Als je meer video's wilt zien, kunt u ook naar andere video's zoeken. Vergeet niet dat de video's die je bekijkt op TikTok je zullen helpen nieuwe dingen te leren. Door je "watchtime" help je het algoritme te begrijpen wat je leuk, en minder leuk vindt. Ook blijf je hierdoor makkelijk op de hoogte van de laatste trends. Vind je een video niet interessant? Bijvoorbeeld omdat het niet binnen je interesses valt? Houdt de video ingedrukt, en druk op "niet geïnteresseerd". Je zult minder van deze content te zien krijgen.


Als je van plan bent om TikTok te gebruiken voor marketingdoeleinden, is het belangrijk om goed na te denken over wat je doet. Je moet ervoor zorgen dat je geen auteursrechtelijk beschermd materiaal uploadt, en je moet er ook voor zorgen dat je je video's niet te lang maakt. De meeste mensen uploaden video's die minder dan twee minuten duren. Hoe meer je uploadt, hoe groter de kans dat je door het platform wordt gemarkeerd en wordt verbannen. Als je serieus bent over het gebruik van TikTok voor marketingdoeleinden, dan moet je goed nadenken over wat je doet.


Als je auteursrechtelijk beschermde inhoud gebruikt, kunt je voor de rechter worden gedaagd. Upload geen video's die niet van jou zijn. Gebruik ook geen auteursrechtelijk beschermde inhoud waarvan je niet de eigenaar bent (foto's of bijvoorbeeld muziek).


Je denkt misschien dat je het mag gebruiken, maar als je het gebruikt en in de problemen komt, kunt je voor de rechter worden gedaagd. Als je vragen hebt over auteursrecht, kun je kijken op deze website: https://www.copyright.gov/


Wat kun je wel gebruiken? Trending muziek op Tik Tok! Ga op zoek naar een aantal populaire nummers die trending zijn op TikTok. Je kunt ze vinden op de TikTok Trending pagina. Er zijn echter een aantal video's die extreem populair zijn. Deze video's worden trends op TikTok. Om trending video's te vinden, kun je simpelweg zoeken op de trefwoorden op de Trending pagina. Als je populaire nummers gebruikt, krijgt je meer views. Populaire nummers zijn die welke worden graag door veel mensen. 


En de laatste mogelijke fout is je content niet hergebruiken op andere platformen. 


Conclusie: Is het maken van content op Tik Tok interessant voor bedrijven?

Kortom, om resultaten te boeken, moet je je richten op de acties die ertoe doen, niet alleen op de dingen waarvan je denkt dat ze ertoe doen. Hoewel er tientallen manieren zijn om content voor sociale media te creëren, zijn ze niet allemaal even effectief.


Of Tik Tok bij jouw bedrijf past? Dat kan ik niet voor jou beslissen. Maar ik raad je wel aan om het te proberen. Met de bovenstaande ideeën kun je heel snel content maken voor content. Content die ook interessant is voor bedrijven, en hun klanten. Je zult verstelt staan hoe snel je impact kunt maken.


Tik Toks zijn een uitstekende manier om naamsbekendheid op te bouwen, verkeer te stimuleren en betrokkenheid te vergroten. Ze kunnen ook een geweldige manier zijn om een meer menselijke en authentieke stem voor je merk te creëren. Je kunt een verscheidenheid van verschillende soorten Tik Toks vinden, zoals grappig, inspirerend, educatief en onderhoudend. Er zijn tal van verschillende manieren om Tik Toks te gebruiken om je merk te laten opvallen en opgemerkt te worden.


Ik heb de populairste en effectiefste content ideeën voor je samengesteld. Gebruik deze om je eigen contentstrategie op te bouwen.


Maak gebruik van de passies en interesses van je klanten en jouw bedrijf via dit nieuwe platform en zorg ervoor dat ze anderen over jouw merk willen vertellen.

Laat jouw online business & publiek sneller groeien 🚀


De beste marketing nieuwsbrief van Nederland 🙏

Elke maandagochtend krijg jij 1 bruikbare tip over hoe jij je bedrijf en omzet kunt laten groeien.

Deel je gedachten als commentaar:

Jouw email adres zal ik nooit delen!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

2 jaar geleden heb ik TikTok op mijn telefoon gezet. Heel eerlijk? Dit deed ik uit verveling, tijdens de lockdown. Ik ging geen gekke dansjes doen, of een challenge starten. Ik wilde ...

LEES VERDER

Toen het afgelopen week 29 graden was, kon ik van de hitte slecht in slaap komen.Uit ervaring weet ik dat er twee dingen kunnen gebeuren:Ik blijf maar malen over een ...

LEES VERDER

Het is maandagochtend. Je hebt je voorgenomen om voor 10 uur 's ochtends een post de wereld in te schieten op Linkedin. Je kijkt naar de klok, de tijd tikt ...

LEES VERDER