05/05/2022

Leestijd:  minuten

Linkedin is het meest gebruikte sociale netwerk ter wereld dat zeer bekend is voor het verbinden van mensen voor netwerkdoeleinden. Als je nieuw bent op dit netwerk en een sterk netwerk wil opbouwen dan is Linkedin de beste plaats om te beginnen.

Maar, de vraag is hoe je je profiel zichtbaar kan maken tussen duizenden profielen op het netwerk. Je kan een goed profiel hebben maar niemand gaat je profiel zien tenzij je actief inhoud post.

Dit is een stap-voor-stap gids voor wie voordeel wil halen uit LinkedIn's krachtige nieuwe functies en zijn zichtbaarheid op LinkedIn wil vergroten.

  • Leer hoe LinkedIn te gebruiken om je kansen te vergroten om aangenomen te worden. Want als je LinkedIn niet gebruikt, mis je heel wat kansen om te netwerken, relaties op te bouwen en aangenomen te worden.

  • Word een social media superster op LinkedIn. Dat betekent dat je zal worden opgemerkt door recruiters, hiring managers en top executives... en dat je veel sneller zal worden aangenomen!

  • Ontdek hoe je een persoonlijk en professioneel LinkedIn profiel maakt dat je onderscheidt van alle andere kandidaten... wat je helpt om op te vallen. Waardoor je een grotere kans hebt om sales te generen.


Wat is Linkedin?

Het is als Facebook, maar dan voor zakelijke professionals. Het is een sociaal netwerk met meer dan 800 miljoen leden wereldwijd. Gebruikers plaatsen berichten, updates genaamd, op hun profiel. LinkedIn gebruikt deze updates om connecties aan te bevelen.

Linkedin stelt haar leden in staat om in contact te komen met mensen bij bedrijven waar ze zich willen aansluiten. Met andere woorden, ze laten je in contact komen met mensen die mensen aannemen. Als je je aanmeldt bij Linkedin, krijg je toegang tot duizenden professionals in het gebied waar je wilt werken. Linkedin geeft je de kans om je ervaring, vaardigheden en prestaties te delen en in contact te komen met werkgevers die net als jij op zoek zijn naar talent.


Waarom LinkedIn gebruiken?

 We leven in een wereld waar technologie het mogelijk heeft gemaakt om gemakkelijk met elkaar in contact te komen, vaak zonder elkaar ooit ontmoet te hebben. De beste plek om dit te doen voor professionals en bedrijven, is Linkedin.

LinkedIn is een sociaal netwerkplatform dat professionals met elkaar verbindt. De site is een geweldige plek om te netwerken met anderen en uw expertise te tonen aan werkgevers en potentiële klanten.

Om deze reden gebruik ik Linkedin heel erg graag. Het zorgt voor tractie voor mijn onderneming, maar ook voor mijzelf als professional. 

LinkedIn laat je toe een professioneel imago op te bouwen. Mensen die zien dat jij een leider bent in jouw branche zullen je waarschijnlijk ook vertrouwen, en vice versa. Dit is een krachtig instrument dat je echt kan helpen als je probeert te verkopen aan bedrijven of professionals.


Hoe opvallen op LinkedIn.

Als je iemand ziet met een in het oog springende profielfoto, zul je eerder geneigd zijn door te klikken om meer te weten te komen. Mensen klikken vaker op foto's dan op tekst in hun profiel. Maar het is niet genoeg om alleen een mooie foto in je profiel te zetten. Je moet ervoor zorgen dat het geoptimaliseerd is en afgestemd op het specifieke publiek dat je probeert aan te trekken. 

Daarom ontdek jij 7 tips die ervoor zorgen dat jij direct zult opvallen op Linkedin:

1. Plaats interessante content

Als je wilt opvallen dan moet je content posten die de aandacht zal trekken. Probeer dus altijd iets te plaatsen dat origineel en uniek is en een goede waarde heeft.


Wat is goede content?

Goede vraag als je wilt opvallen op Linkedin! In het algemeen is goede inhoud inhoud die boeiend, relevant en nuttig is. Het is vaak specifiek en spreekt een specifiek publiek aan. Goede inhoud helpt je ook om een band op te bouwen met een potentiële klant. Als je een creatief beroep hebt, zoals marketeer of grafisch ontwerper, kan LinkedIn interessant voor je zijn. Om op te vallen in je tijdlijn, probeer content te maken waarvoor mensen stoppen met scrollen. Je posts kunnen bestaan uit gewone tekst, tekst met een foto, een teaser met een link naar een blog post, een video, of een document. In dit artikel ontdek je 5 tips hoe je goede content kunt maken.


2. Deel je kennis zodat je kunt opvallen op Linkedin

De tweede tip is het delen van je kennis en ervaring. Als je een vlogger bent, deel dan je video's op Linkedin. Als je een schrijver bent, deel dan je artikelen of blogs.

Oftewel: als je je expertise deelt op LinkedIn, zal je netwerk denken dat je een autoriteit bent in je vakgebied. Dat is handig als je geld wilt verdienen met consulting of via je bedrijf.

Misschien vind je ook een baan of word je ingehuurd door iemand die jou als een expert in je vakgebied ziet. Het leuke van LinkedIn is dat het al is opgezet en dat je waarschijnlijk al een netwerk hebt opgebouwd. Het is dus niet nodig om een blog te beginnen of om een groot aantal volgers te creëren.

  • Deel je kennis met een gewone post (deel update) op Linkedin
  • Deel je kennis via een blogpost op Linkedin
  • Deel je kennis in communities (groepen) op Linkedin


3. Word lid van een groep

Er zijn een heleboel groepen beschikbaar op het netwerk. U kunt lid worden van de groepen op basis van uw interesse of vakgebied. Bijvoorbeeld, als je een ontwerper bent, word dan lid van de ontwerper groepen, als je een web ontwikkelaar bent, word dan lid van de web ontwikkelaar groepen en ga zo maar door.


4. Nodig je vrienden uit

Als je een groot aantal vrienden op het netwerk hebt, nodig hen dan uit om lid te worden van de groep en hun ervaringen met jou te delen. U kunt ook uw eigen ervaringen delen en de informatie delen waarvan u op de hoogte bent.


5. Influencers op Linkedin volgen

Je kunt de influencers op Linkedin volgen. Deze influencers zijn degenen die veel volgers hebben en actief zijn op het netwerk. Je kunt hen volgen en met hen in contact komen om je kennis te delen.


6. Links toevoegen

Het is een van de makkelijkste manieren om je profiel zichtbaar te maken. Als je een goede website of blog hebt, voeg dan de link van je website toe aan je profiel. Hiermee kun je weer traffic genereren naar je eigen website, en bezoekers eventueel converteren naar leads!


7. Maak een opvallende profielfoto

Mensen voelen zich meer aangetrokken tot de profielfoto van een persoon. Als je nieuw bent op dit netwerk dan zul je een foto van jezelf moeten maken. Probeer een goede en unieke foto te uploaden waardoor mensen je zullen onthouden. Meer weten hoe jij je Linkedin profiel aantrekkelijk maakt? Lees dan dit artikel.


Wat moet je vermijden als je wilt opvallen op Linkedin?

LinkedIn fouten. Als je vaak actief bent op LinkedIn, merk je vaak dagelijks 'fouten' op. In contact met mijn klanten krijg ik veel vragen over 'hoe het hoort' en hoe je die kunt vermijden. Daarom deel ik graag een paar punten die je moet vermijden op Linkedin:

  • Je hebt geen contactgegevens ingevuld (doe het wel)

  • Je bent vergeten een banner te uploaden (zonde!)
  • Je kopregel spreekt niet aan (zorg dat hij opvalt, en eerlijk is)
  • Je spreekt over jezelf in de derde persoon (praat vanuit ik)
  • Connectieverzoek versturen? Voeg altijd een persoonlijk bericht toe
  • Verstuur geen sales pitches (je staat niet op de markt)


Conclusie

Concluderend, als je probeert op te vallen op LinkedIn, moet je verder gaan dan het hebben van een goed profiel en je ook richten op de inhoud die je deelt. Gebruik dezelfde strategie voor content die je gebruikt voor de marketing van andere soorten content online.

Schrijf inhoud van hoge kwaliteit die relevant is voor je doelpubliek. Deel je content vervolgens op LinkedIn. Maar hergebruik deze content ook op Twitter, Tik Tok, Facebook, Instagram en alle andere kanalen waar je doelgroep je content zou kunnen vinden.

Laat jouw online business & publiek sneller groeien 🚀


De beste marketing nieuwsbrief van Nederland 🙏

Elke maandagochtend krijg jij 1 bruikbare tip over hoe jij je bedrijf en omzet kunt laten groeien.

Deel je gedachten als commentaar:

Jouw email adres zal ik nooit delen ❤️

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Het is maandagochtend. Je hebt je voorgenomen om voor 10 uur 's ochtends een post de wereld in te schieten op Linkedin. Je kijkt naar de klok, de tijd tikt ...

LEES VERDER

Wist je dat de meeste marketing campagnes stoppen, voordat de funnel überhaupt gevuld is?Zonde!Waarom? 🤔De reden is simpel...Opdrachtgevers verwachten 99 van de 100 keer direct resultaat zodra een advertentie draait. En ...

LEES VERDER

Met meer dan 5,5 miljoen Nederlandse gebruikers, is LinkedIn uitgegroeid tot een zeer krachtig zakelijk en carrière management instrument.Bedrijven en recruiters gebruiken het sociale netwerk om geschikte werkzoekenden te vinden ...

LEES VERDER